Wraz z wzrastającym zapotrzebowaniem firm na systemy CRM, producenci prześcigają się w tworzeniu rozwiązań jeszcze lepiej dopasowanych do potrzeb użytkowników. To od decyzji zlecającego zależy, czy wybierze oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami w wersji dedykowanej czy gotowej, w modelu SaaS (Software as a Service) czy instalowane na własnych serwerach. Każde z tych rozwiązań posiada swoje zalety i wady. O korzyściach płynących z wdrożenia dedykowanego systemu pisaliśmy już w dwóch artykułach na naszym blogu:
-Czy inwestycja w dedykowaną aplikację webową się opłaca?
W jakim modelu oprogramowanie wybrać? Czy SaaS jest dla każdego? Rozważmy te kwestie.
Wybór takiego oprogramowania gwarantuje, że aplikacja zainstalowana jest na serwerach twórcy oprogramowania, a użytkownik ma dostęp do usługi poprzez przeglądarkę internetową. Dane nie są gromadzone na serwerze klienta, a ma on do nich dostęp poprzez dowolne urządzenie mobilne lub komputer z dostępem do internetu. Dzięki temu rozwiązanie to może być z powodzeniem wykorzystywane przez osoby, które wykonują pracę zdalną lub dużo przebywają poza siedzibą firmy. System CRM w modelu SaaS gwarantuje stały dostęp do danych wraz z możliwością ich bieżącego uaktualniania. Wpływa również pozytywnie na komunikację w zespole, dzięki możliwości wglądu w działania współpracowników, co ułatwia ewentualne przejęcie klienta. Użytkownik płaci za dostęp do usługi w abonamencie. W zależności od dostawcy oprogramowania dostępne są różne pakiety, rozpoczynające się od kilku miesięcy do kilku lat. Cena zależna jest także od ilości użytkowników w danym koncie oraz ilości i rodzaju funkcji. Bezpieczeństwo danych gwarantowane jest poprzez tworzenie kopii zapasowych oraz szyfrowane połączenie (SSL).
System CRM w modelu SaaS sprawdza się w dynamicznych zespołach, których pracownicy często się przemieszczają, a dostęp do aktualnych informacji jest niezbędny, by mogli wykonywać swoje zadania. Rozwiązanie sprawdza się w małych i średnich przedsiębiorstwach, dzięki niskiej cenie oraz możliwości doboru odpowiednich funkcjonalności. Jest to także wariant dla osób, które dopiero szukają systemu dla siebie; wykupienie dostępu do usługi na miesiąc jest krokiem, który pociąga za sobą mało konsekwencji, a pozwala na gruntowne przetestowanie możliwości rozwiązania. Korzystanie z systemu CRM w modelu SaaS docenią także osoby, dla których liczy się wygoda, stały dostęp do danych oraz ciągły rozwój.
W zależności od indywidualnych potrzeb firmy bardziej efektywne może być oprogramowanie w modelu SaaS lub instalowane na własnych serwerach. Drugie z nich wiąże się z większymi kosztami, wynikającymi np. z utrzymania serwerów, posiada jednak wiele zalet. Poprzez precyzyjne dopasowanie do potrzeb podlega szybkiemu wdrożeniu, gwarantuje także łatwe wprowadzanie zmian w przyszłości, w postaci np. nowej funkcjonalności czy modułu. Nie wymga także stałego dostępu do sieci, tym samym jednak nie może być użytkowane poza biurem.
W Kamee zlecający poza gotową aplikacją otrzymuje od nas także kody, dokumentację oraz prawo własności do stworzonego systemu. Tym samym może wprowadzać w nim dowolne zmiany, a nawet go rozprowadzać. Decyzję o zakupie określonego rozwiązania musi poprzedzać skrupulatna analiza przedwdrożeniowa (więc na ten temat znajdziesz w tym artykule - Analiza przedwdrożeniowa).
Przeczytaj także
Całkowita cena aplikacji webowej
Jaką firmę programistyczną wybrać?
Konsultant IT
Co to jest CRM i jakie przynosi korzyści?
Zobacz nasze realizacje
Aplikacja webowa dla producenta – branża meblowa - WMS – Katowice / Częstochowa
Kamee Sp. z o.o.
30-147 Kraków, ul. Na Błonie 15/57
NIP: 677 240 70 93 REGON: 36524526200000 KRS: 0000633262
Send massage
darmowe konsultacje