CRM w modelu SaaS





Wraz z wzrastającym zapotrzebowaniem firm na systemy CRM, producenci prześcigają się w tworzeniu rozwiązań jeszcze lepiej dopasowanych do potrzeb użytkowników. To od decyzji zlecającego zależy, czy wybierze oprogramowanie do zarządzania relacjami z klientami w wersji dedykowanej czy gotowej, w modelu SaaS (Software as a Service) czy instalowane na własnych serwerach. Każde z tych rozwiązań posiada swoje zalety i wady. O korzyściach płynących z wdrożenia dedykowanego systemu pisaliśmy już tutaj i tutaj. W jakim modelu oprogramowanie wybrać? Czy SaaS jest dla każdego? Rozważmy te kwestie.

Definicja modelu SaaS

Wybór takiego oprogramowania gwarantuje, że aplikacja zainstalowana jest na serwerach twórcy oprogramowania, a użytkownik ma dostęp do usługi poprzez przeglądarkę internetową. Dane nie są gromadzone na serwerze klienta, a ma on do nich dostęp poprzez dowolne urządzenie mobilne lub komputer z dostępem do internetu. Dzięki temu rozwiązanie to może być z powodzeniem wykorzystywane przez osoby, które wykonują pracę zdalną lub dużo przebywają poza siedzibą firmy. System CRM w modelu SaaS gwarantuje stały dostęp do danych wraz z możliwością ich bieżącego uaktualniania. Wpływa również pozytywnie na komunikację w zespole, dzięki możliwości wglądu w działania współpracowników, co ułatwia ewentualne przejęcie klienta. Użytkownik płaci za dostęp do usługi w abonamencie. W zależności od dostawcy oprogramowania dostępne są różne pakiety, rozpoczynające się od kilku miesięcy do kilku lat. Cena zależna jest także od ilości użytkowników w danym koncie oraz zakresu funkcjonalności. Bezpieczeństwo danych gwarantowane jest poprzez tworzenie kopii zapasowych oraz szyfrowane połączenie (SSL).

Dla kogo SaaS?

System CRM w modelu SaaS sprawdza się w dynamicznych zespołach, których pracownicy często się przemieszczają, a dostęp do aktualnych informacji jest niezbędny, by mogli wykonywać swoje zadania. Rozwiązanie sprawdza się w małych i średnich przedsiębiorstwach, dzięki niskiej cenie oraz możliwości doboru odpowiednich funkcjonalności. Jest to także wariant dla osób, które dopiero szukają systemu dla siebie; wykupienie dostępu do usługi na miesiąc jest krokiem, który pociąga za sobą mało konsekwencji, a pozwala na gruntowne przetestowanie możliwości rozwiązania. Korzystanie z systemu CRM w modelu SaaS docenią także osoby, dla których liczy się wygoda, stały dostęp do danych oraz ciągły rozwój.

Które rozwiązanie jest lepsze?

W zależności od indywidualnych potrzeb firmy bardziej efektywne może być oprogramowanie w modelu SaaS lub instalowane na własnych serwerach. Drugie z nich wiąże się z większymi kosztami, wynikającymi np. z utrzymania serwerów, posiada jednak wiele zalet. Poprzez precyzyjne dopasowanie do potrzeb podlega szybkiemu wdrożeniu, gwarantuje także łatwe wprowadzanie zmian w przyszłości, w postaci np. nowej funkcjonalności czy modułu. Nie wymga także stałego dostępu do sieci, tym samym jednak nie może być użytkowane poza biurem.
W Kamee zlecający poza gotową aplikacją otrzymuje od nas także kody, dokumentację oraz prawo własności do stworzonego systemu. Tym samym może wprowadzać w nim dowolne zmiany, a nawet go rozprowadzać. Decyzję o zakupie określonego rozwiązania musi poprzedzać skrupulatna analiza przedwdrożeniowa (więc na ten temat tutaj).

Maria Pruszyńska

 

Przeczytaj także

Całkowita cena aplikacji webowej
Jaką firmę programistyczną wybrać?
Konsultant IT
Co to jest CRM i jakie przynosi korzyści?

Zobacz nasze realizacje

Aplikacja webowa dla producenta – branża meblowa - WMS – Katowice / Częstochowa

 

  

 





darmowe konsultacje