Ile zyskam decydując się na dedykowaną aplikację CRM?





Na rynku dostępnych jest wiele aplikacji dla firm, których zadaniem jest usprawnienie wykonywania codziennych czynności, takich jak gromadzenie informacji czy obsługa klientów. Wśród nich znajdują się także dedykowane systemy CRM. Czy inwestycja w taki rodzaj oprogramowania się opłaca?

Czym cechuje się dedykowany system CRM?

Aby móc stwierdzić, ile zyskać pozwala dedykowana aplikacja, ważne jest dostrzeżenie, czym różni się ona od oprogramowania gotowego. Przede wszystkim stanowi gwarancję precyzyjnego dopasowania do potrzeb danej firmy, co pozwala odzwierciedlić w systemie procesy faktycznie zachodzące w przedsiębiorstwie. Dzięki temu zawiera on dokładnie takie moduły i funkcjonalności, które są potrzebne i będą efektywnie użytkowane. Systemy gotowe nie są w stanie tego zapewnić. Zawierając określony zakres funkcjonalności, wymagają od użytkownika dostosowania do możliwości systemu, a nie odwrotnie. Gotowe aplikacje CRM nie pozwalają także na rozbudowę wedle przyszłych potrzeb firmy. Oprogramowanie dedykowane to gwarantuje, dzięki czemu jeden system wraz z udoskonaleniami, może być użytkowany w firmie przez lata, rozwijając się wraz z nią. Dodatkowi użytkownicy nie generują opłat, ponieważ z rozwiązania korzystać może praktycznie nieograniczona liczba osób. Systemy gotowe określają liczbę użytkowników w ramach danego pakietu. Także prawo własności do rozwiązania różnicuje te dwa typy systemów: aplikacje dedykowane często stają się pełną własnością zlecającego, podczas gdy w przypadku rozwiązań gotowych użytkownik wykupuje licencję na korzystanie z rozwiązania. W praktyce oznacza to możliwość dowolnego dysponowania aplikacją dedykowaną przez zlecającego jej wykonanie. Zakres integracji, który możliwy jest do dokonania w ramach systemu dedykowanego, jest szeroki i obejmuje m.in. programy pocztowe, czy do tworzenia faktur i dokumentów. Aplikacje gotowe rzadziej oferują możliwość integracji z systemami zewnętrznymi, co w przypadku wielu firm może stanowi problem.

Ile zyskam wdrażając dedykowane oprogramowanie CRM?

Zyski wiążące się z wprowadzeniem w swojej firmie dedykowanej aplikacji do zarządzania relacjami z klientami, rozpatrywać można na dwóch poziomach: oszczędności czasu i pieniędzy. Ta pierwsza w początkowej fazie użytkowania rozwiązania może być mniej zauważalna, co związane jest z nakładem pracy przeznaczonym na wdrożenie. Po tym okresie, zakładając, że pracownicy systematycznie użytkować będą aplikację CRM, wykonywanie codziennych czynności zostanie usprawnione. Intuicyjny system pozwoli szybko wyszukiwać informacje w systemie. Umożliwi także standaryzację najskuteczniejszych praktyk, z zakresu np. sprzedaży, czy pozyskiwania klientów. Dzięki temu wdrażanie nowych pracowników przebiegnie efektywniej i sprawniej. Oszczędność pieniędzy wiąże się natomiast z możliwością efektywnego zarządzania relacjami z klientami, w celu zwiększenia ilości transakcji i budowania więzi z konsumentem.

Panuje powszechne przekonanie mówiące, że systemy dedykowane są droższe niż gotowe. Istotnie, wymagają one nakładu finansowego wpłacanego zwykle raz lub w kilku częściach, niemniej dopasowanie do potrzeb i zakres funkcjonalności przewyższają te, oferowane przez oprogramowania gotowe. Jednorazowa zapłata dla wielu przedsiębiorców jest także wygodniejsza niż abonamentowe wpłaty związane z gotowymi systemami CRM.  

 

 

Przeczytaj także

Oprogramowanie dla firmy
Komu zlecić napisanie aplikacji?
Umowa o świadczenie usług informatycznych
Jak oceniać CRM?

Zobacz nasze realizacje

Aplikacja webowa do zarządzania kursami – CRM/ERP/BI – Genewa, Szwajcaria

 





darmowe konsultacje