Jak się odbywa przekazanie webowej aplikacji klientowi?





Przekazanie aplikacji klientowi w każdej firmie przebiega trochę inaczej. Wszytkie szczegóły dotyczące tego momentu muszą znajdować się w umowie podpisanej na początku zawierania współpracy. Zwróć uwagę na kilka kluczowych kwestii, tak aby mieć pewność, że proces ten przebiegnie bezproblemowo.

 

Kiedy zacznę testować aplikację?

 

W umowie zamieszczona jest informacja, w ile dni firma programistyczna wykona projekt. W Kamee w połowie tego okresu klient otrzymuje do przetestowania pierwsze, gotowe moduły. Jeśli więc cały okres programowania określony jest na 60 dni, to po 30 możesz już testować część modułów. W miarę wykonywania kolejnych elementów rozwiązania, klient otrzymuje o tym informację wraz z możliwością weryfikowanie funkcjonalności. Bardzo ważne jest, aby wykonywać w systemie jak najwięcej różnych operacji, w celu sprawdzenia, czy wszystko działa w sposób zaplanowany w makiecie stworzonej wspólnie z konsultantem.

 

Co się stanie gdy znajdę błąd w działaniu oprogramowania?


Okres testowania przewidziany został na sprawdzanie możliwości rozwiązania oraz poszukiwanie ewentualnych usterek. Jeśli się pojawią konieczne jest poinformowanie o nich firmy programistycznej. W Kamee uruchomiona zostaje wtedy procedura reklamacji. Aby ją usprawnić, ważne jest szczegółowe opisanie błędu oraz odpowiednie numerowanie zgłoszeń. Najlepiej robić to w taki sposób:

1/22.01.2018/AN

gdzie 1 oznacza numer zgłoszenia, następnie znajduje się data oraz inicjały osoby informującej o problemie. W ten sposób komunikacja odbywa się sprawnie i efektywnie. Od zgłoszenia problemu do rozwiązania mija 30 minut wzwyż. Wszystko zależy od jego złożoności oraz szczegółowości opisu usterki.

 

Kiedy dowiem się, że aplikacja jest gotowa?

 

W naszym zespole informujemy o tym za pomocą maila na 14 dni przed oddaniem oprogramowania. Dzięki temu możliwe jest zaplanowanie około tygodnia na zaangażowanie kluczowych pracowników w testowanie rozwiązania. W przypadku jeśli w aplikacji wciąż znajdują się błędy, a nastąpił termin jej oddania, zostają one naprawione do dwóch dni roboczych. 14 dniowe wyprzedzenie umożliwia także przygotowanie serwera do wgrania oprogramowania.

 

Dostałem skończoną aplikację i co teraz?

 

Po otrzymaniu zamówionej aplikacji następuje jej wdrożenie w firmie. Konsultant oferuje w tym zakresie pomoc, poprzez szkolenia online lub osobiste. Powodzenie tego procesu zależy od zaangażowania pracowników, poświęconego czasu oraz umiejętności osoby wdrażającej. Skrupulatnie przeprowadzone stanowi gwarancję efektywnego użytkowania rozwiązania. 

 

 

Przeczytaj także

Ile zyskam decydując się na dedykowaną aplikację CRM?
Komu zlecić napisanie aplikacji?
Kto powinien wdrożyć system CRM?
Prowadzenie magazynu w Excelu

Zobacz nasze realizacje

Aplikacja webowa SaaS – System CRM/ERP, Kraków

 

 





darmowe konsultacje