Wdrożenie systemu dedykowanego dla firm to proces, który wiąże się z ryzykiem. Wielu przedsiębiorców obawia się zlecić wykonanie aplikacji dedykowanej oraz związanej z tym inwestycji czasu i pieniędzy właśnie z obawy przed niepowodzeniem na ostatnim etapie, jakim jest wdrożenie rozwiązania w firmie. Istnieją jednak metody, które minimalizują to ryzyko. Na podstawie naszego doświadczenia wdrożeniowego przygotowaliśmy 8 wskazówek dla wszystkich, którzy obawiają się tego procesu.
O ile firmy programistyczne zwykle pomagają w rozpoznaniu potrzeb i zdefiniowaniu użytecznych funkcjonalności rozwiązania, o tyle nie zawsze oferują kompleksowe wsparcie. Co oznacza „kompleksowe wsparcie”? Pomoc online, za pomocą czatu, emaila, Skype, udostępniania ekranu, rozmowy telefonicznej oraz możliwości spotkań osobistych, obejmujących projektowanie systemu oraz szkolenia z jego funkcjonowania. Tylko połączenie tych kanałów gwarantuje skuteczną współpracę i efektywne przeprowadzenie projektu.
Nieudane wdrożenie często wynika z faktu, że finalne rozwiązanie nie spełnia wymagań i oczekiwań, które miał zlecający na początku projektu. Dlaczego tak się dzieje? Jedną z przyczyn jest niewłaściwe określenie potrzeb i wymagań. Przedstaw je konsultantowi firmy programistycznej, który razem z Tobą zaprojektuje kompleksową aplikację. Informuj go o wszystkich swoich wątpliwościach i uwagach.
Rozwiązanie dedykowane ma być w pełni dopasowane do potrzeb Twojej firmy. Dlatego upewnij się, że sposób w jaki do aplikacji przeniesiono procesy zachodzące w Twoim biznesie jest zgodny z tym, jak one faktycznie przebiegają.
Zlecając wykonanie dedykowanej aplikacji wybierz firmę programistyczną oferującą systemy najwyższej jakości. Dobrze sprawdza się SaaS, aplikacja działająca w przeglądarce internetowej, bez konieczności instalacji oprogramowania na urządzeniach stacjonarnych. Wybór języka programowania oraz technologii także nie jest bez znaczenia. Naszym klientom polecamy Ruby on Rails, elastyczny język programowania umożliwiający wprowadzanie zmian, a co za tym idzie łatwą rozbudowę w przyszłości, oraz technologię vue.js cechującą się dużą szybkością działania i wydajnością.
W końcu to oni mają stać się użytkownikami aplikacji. Dobrze, aby już w trakcie projektowania rozwiązania czuli, że ich zdanie jest ważne. Wtedy sami zobaczą, jak dedykowane oprogramowanie usprawnia i ułatwia ich pracę.
Wdrożenie, to czas na importowanie do systemu wszystkich kluczowych informacji koniecznych dla jego efektywnego użytkowania. Jeśli celem wprowadzania rozwiązania jest zgromadzenie wszystkich danych w jednym miejscu i ich skuteczniejsze gromadzenie, to krok ten stanowi podstawę dla osiągnięcia zamierzonych celów. Importu możesz dokonać sam lub zlecić to firmie programistycznej, jako element zawieranej umowy.
Idealnie byłoby gdyby wszyscy użytkownicy rozwiązania zostali przeszkoleni przez zespół wdrażający z firmy programistycznej. W dużych firmach jest to jednak niemożliwe. W takiej sytuacji konieczne jest upewnienie się, że osoby biorące udział w takim szkoleniu potrafią przekazać swoją wiedzę dalej. Czas zainwestowany w szkolenie pracowników musi być uzależniony od rozbudowania aplikacji i tempa przyswajania informacji.
Nowe funkcje, które zawiera aplikacja, mogą wymagać wprowadzenia pewnych usprawnień. Jeśli dedykowana aplikacja ma pomóc w gromadzeniu informacji w jednym miejscu, to zmiana będzie wiązała się z tym, że pracownicy nie będą już korzystać w tym celu z kilku programów. Często zmiany, które niesie ze sobą nowa aplikacja są kosmetyczne, ale pozwalają w znacznym stopniu usprawnić codzienną pracę i zwiększyć efektywność całego zespołu.
Przeczytaj też
Aplikacje webowe czy desktopowe dla firm
Skuteczne planowanie harmonogramu projektu IT
Jak długo trwa tworzenie aplikacji webowej?
Wdrożenie systemu CRM w SaaS
Zobacz naszą ostatnią realizację
Kamee Sp. z o.o.
30-147 Kraków, ul. Na Błonie 15/57
NIP: 677 240 70 93 REGON: 36524526200000 KRS: 0000633262
Send massage
darmowe konsultacje