Najważniejsze pytania do twórcy systemu ATS





Systemy ATS służą do elektronicznego obsługiwania procesów rekrutacyjnych. Ich zadaniem jest usystematyzowanie oraz usprawnienie podejmowanych działań. Dzięki możliwości przechowywania wszystkich kluczowych danych w jednym miejscu oraz integracji z systemami zewnętrznymi (np. pocztą) praca jest zoptymalizowana, a łączenie kandydatów z ofertami pracy skuteczniejsze. Zanim jednak zdecydujemy się na usługi konkretnej firmy programistycznej, dobrze jest zadać twórcy Twojego systemu ATS kilka pytań. Jakich?

 

Skonsultuj z nami swój projekt

8 pytań do Twórców systemu ATS

1. Czy system będzie łatwy w obsłudze dla Rekruterów?

Intuicyjność systemu, to klucz do sukcesu. Rozwiązanie, które jest łatwe i przystępne w użytku będzie chętniej wykorzystywane przez Twoich Pracowników, w odróżnieniu od oprogramowania, w którym trudno jest zapisać i znaleźć potrzebne informacje. Specyfiką systemów dedykowanych jest to, że niestety niemożliwe jest ich przetestowanie, ale my zapewniamy Klientom dostęp do wersji produkcyjnych naszych rozwiązań, tak, aby mogli zobaczyć, czego mogą się spodziewać.

2. Ilu użytkowników może korzystać z systemu?

Rozwiązania dedykowane są w tym kontekście korzystniejsze, ponieważ zwykle nie zakładają limitu użytkowników. Jedynym ograniczeniem jest pojemność serwera, na którym znajduje się aplikacja. Jeśli jednak rozważasz także rozwiązania gotowe, upewnij się, że wykupione konto daje dostęp wszystkim, którzy z rozwiązania muszą korzystać. W tym miejscu dobrze jest się także zastanowić nad poziomami dostępu dla poszczególnych osób. Rozważ, kto będzie miał możliwość wyświetlania, edytowania i usuwania danych z systemu i poinformuj o tym twórcę Twojego systemu ATS.

3. W jaki sposób zapewniane jest bezpieczeństwo danych Kandydatów w aplikacji?

Jeszcze do niedawna uważało się, że dane są bezpieczne, gdy znajdują się na wewnętrznym serwerze w siedzicie firmy. Obecnie coraz więcej przedsiębiorców decyduje się jednak na rozwiązania chmurowe, które nie tylko gwarantują bezpieczeństwo danych, ale także zwiększoną mobilność. W zakresie bezpieczeństwa gwarantujemy swoim Klientom: szyfrowane połączenie, tworzenie kopii zapasowych, utrzymanie serwerów w sterylnych warunkach, cykliczne zmiany hasła.

4. Czy wyszukiwarka filtruje także treść zawartą w załącznikach?

Do tworzonych profili Kandydatów możliwe jest dodanie załącznika: CV, listu motywacyjnego, zaświadczenia o kursach i szkoleniach, itd. Aby zaoszczędzić czas ważne jest posiadanie systemu, który filtruje także te pliki. W przeciwnym wypadku konieczne jest manualne dodanie zawartych w nich informacji, co zajmuje cenny czas. W naszych systemach dla branży HR dbamy o to, aby wyszukiwarka maksymalizowała efektywność i pozwalała oszczędzać czas potrzebny na znalezienie odpowiedniego Kandydata na dane stanowisko.

5. Czy wyszukiwarka umożliwia filtrowanie wyników według kombinacji parametrów?

Wyszukiwarka w systemie powinna umożliwiać także szybkie filtrowanie na podstawie kilku, wybranych cech, np. wykształcenia, znajomości języków, umiejętności prowadzenia samochodu, itd. Skróci to czas wyszukiwania, pozwoli także na wykluczenie Kandydatów, którzy nie spełniają określonej kombinacji wymagań.

6. Czy system wyłapuje duble profili?

Jest to szczególnie istotne w sytuacji, gdy jedna osoba aplikuje na kilka oferowanych stanowisk. Aby uniknąć dublowania nadesłanych dokumentów system musi takie przypadki wyłapywać. Tworzone przez nas aplikacje ATS już w panelu głównym dostępnym zaraz po zalogowaniu się wskazują takie niezgodności. Dzięki temu nie dojdzie do dublowania danych i profili Kandydatów.

7. Czy możliwe jest korzystanie z aplikacji na urządzeniach mobilnych?

Nie każda firma tego potrzebuje, dlatego rozważ ten punkt już w trakcie definiowania potrzeb. Możliwość korzystania z systemu na telefonach czy tabletach jest przydatna w zespołach, które cechują się dużą mobilnością – Pracownicy często przebywają w terenie czy potrzebują dostępu do informacji w niestandardowych momentach dnia. Stworzenie systemu webowego umożliwia dostęp z każdego urządzenia mobilnego, dzięki dostosowaniu do rozmiarów różnych ekranów oraz braku konieczności instalowania programu na poszczególnych urządzeniach.

8. Jakie wsparcie oferuje twórca systemu?

Podczas rozmowy z przedstawicielem firmy programistycznej warto dowiedzieć się, jaki zakres pomocy oferują. Szczególnie istotne jest wsparcie podczas wdrożenia, ale także reakcje na awarie oraz przyszła rozbudowa aplikacji. Zakres bezpłatnej pomocy oraz stawki za wsparcie równią się w poszczególnych zespołach, dlatego tak ważne jest porozumienie w tej kwestii przed podjęciem współpracy.

 

Podsumowując   

Wybranie odpowiedniej firmy programistycznej zagwarantuje efektywną współpracę. Biorąc pod uwagę koszt inwestycji warto poświęcić czas na zdobycie potrzebnych informacji o dostawcy rozwiązania. Masz dodatkowe pytania? Czekamy na Ciebie na czacie i pod numerem telefonu: +48 668 863 291

 

 

Przeczytaj więcej o systemach ATS

Jak prowadzić uporządkowaną bazę kandydatów w agencji pośrednictwa pracy?
Pośrednictwo pracy – jak usprawnić proces tworzenia dokumentów?
Rejestracja kandydatów w oprogramowaniu dla pośrednictwa pracy
Jak wyszukiwać kandydatów w systemie dla agencji pośrednictwa pracy?

 

 





darmowe konsultacje