W dobie nowoczesnych technologii oczekujemy natychmiastowej odpowiedzi zwrotnej. I nie ważne, czy jest to rozmowa z przyjacielem, zamówienie ze sklepu internetowego, czy proces rekrutacyjny. Komunikacja jest ważna, a jeszcze nigdy nie była tak przystępna i szybka, jak w dzisiejszych czasach. Jeśli trendy te mają wpływ na zatrudnianie pracowników, rodzi się pytanie, jak ułatwić rekruterom komunikację z kandydatami?
Kto z nas nie był choć raz w sytuacji, gdy na kilkanaście wysłanych CV dostaliśmy odpowiedź zwrotną tylko z jednej lub dwóch firm, udaliśmy się na rozmowę, podczas której osoba rekrutująca sprawiała wrażenie nieznajomości naszej aplikacji, a po standardowym sformułowaniu „skontaktujemy się z Panią/Panem do dwóch tygodni” nigdy już ze sobą nie rozmawialiśmy? Ten ciąg złych praktyk rekrutacyjnych negatywnie rzutuje na profesjonalizmie firmy. Obecnie w złym guście jest pozostawiać aplikacje kandydatów bez odpowiedzi zwrotnej, chociażby z informacją, że zgłoszenie zostało otrzymane i jest rozpatrywane. O ile jednak stosunkowo łatwe jest odpisywanie na zgłoszenia w przypadku rekrutacji na jedno stanowisko, o tyle jeśli obsadzenia wymaga wiele posad, sprawa staje się o wiele bardziej skomplikowana. W tej sytuacji dobrze jest zastosować system wspomagający rekrutacje, np. ATS. Warto bowiem pamiętać, że pozytywne wrażenia kandydata już podczas procesu rekrutacyjnego sprawiają, że jest on bardziej zmotywowany do podjęcia pracy w przyjaznym i profesjonalnym środowisku.
System ATS umożliwia usprawnienie komunikacji z kandydatami na kilka sposobów:
Oprogramowanie umożliwia nie tylko prowadzenie kalendarza z wszystkimi terminami, ale także łączenie dat z konkretnymi kandydatami. Dzięki temu od razu po zalogowaniu do systemu w panelu głównym widać wszystkie spotkania i zobowiązania na dany dzień. W tabeli z zadaniami możliwe jest także filtrowanie po danym kandydacie, procesie czy dniu, co usprawnia wyszukiwanie informacji. Dzięki temu podczas rozmowy czy na etapie wstępnej rekrutacji możliwy jest szybki wgląd w aplikację, co usprawnia pracę.
W przypadku prowadzenia wielu procesów rekrutacyjnych ręczne wysyłanie e-maili i wiadomości SMS zajmuje dużo czasu. Dzięki możliwości wysyłania wiadomości wprost z systemu, według wprowadzonego szablonu, czynność ta zostaje zoptymalizowana. Tworzone przez nas rozwiązania do rekrutacji umożliwiają także wysyłanie wiadomości odroczonych. Dzięki temu po spotkaniu rekrutacyjnym zakończonym niepowodzeniem, możliwe jest ustawienie na za tydzień wiadomości do kandydata z podziękowaniem za spotkanie i decyzją o zatrudnieniu innej osoby. Wielu naszych klientów wskazuje także na sytuacje, gdy kandydat nie stawia się na umówione spotkanie. Wysyłanie automatycznych SMSów umożliwia przypomnienie o terminie rozmowy, a po spotkaniu szybkie podziękowanie na poświęcony czas.
W zależności od branży i oferowanego stanowiska proces rekrutacyjny może składać się z wielu etapów. Rozmowy online, spotkania osobiste, testy kompetencji… Ich wyniki dobrze jest gromadzić w jednym miejscu, co umożliwi nie tylko łatwy wgląd w historię relacji z kandydatem, ale także porównanie rezultatów z innymi aplikującymi. Zapisywanie takich informacji jest pomocne również podczas budowania bazy kandydatów w firmach rekrutacyjnych czy wewnętrznych działach HR. Dzięki temu podczas kolejnego procesu rekrutacyjnego można w pierwszej kolejności sięgnąć po zgłoszenia osób, które w przeszłości wyraziły zainteresowanie pracą w Twojej firmie.
Niezależnie od tego jakich narzędzi używasz do komunikacji z kandydatami, najważniejsza jest jej jakość i częstotliwość. Uprzejmość i szacunek dla czasu poświęconego na wysłanie aplikacji i rozmowy rekrutacyjne wpłyną pozytywnie na budowanie wizerunku Twojej firmy. Komunikacja może być usprawniona także dzięki odpowiednim rozwiązaniom technologicznym, takim jak system ATS czy inne aplikacje dla HR. Skontaktuj się z nami, a doradzimy Ci, jak rozwiązanie tej klasy może sprawdzić się w Twojej firmie!
Przeczytaj więcej o systemach ATS w rekrutacji
Najważniejsze pytania do twórcy systemu ATS
Jak zwiększyć efektywność rekrutacji z systemem ATS?
Jak prowadzić uporządkowaną bazę kandydatów w agencji pośrednictwa pracy?
Jak wyszukiwać kandydatów w systemie dla agencji pośrednictwa pracy?
Kamee Sp. z o.o.
30-147 Kraków, ul. Na Błonie 15/57
NIP: 677 240 70 93 REGON: 36524526200000 KRS: 0000633262
Send massage
darmowe konsultacje