Konsultant IT





Gdy klient kontaktuje się z firmą oferującą rozwiązania informatyczne dla firm, osobą, z jaką rozmawia od początku jest konsultant. To od jego podejścia, wiedzy i umiejętności komunikacyjnych zależy pierwsze wrażenie o firmie. Czym dokładnie zajmuje się konsultant IT i jakie kryteria pozwalają stwierdzić, że jest osobą kompetentną? Czy współpracując z niekomunikatywnym konsultantem można skutecznie przeprowadzić projekt do końca?

Czym zajmuje się konsultant IT?

Na etapie konsultacji projektu rozpoznanie potrzeb przeprowadzone może być przez kilka osób. Wszystko zależy od indywidulanych potrzeb i wymagań klienta. Konsultanci:

-Analizują potrzeby klientów oraz doradzają w zakresie wyboru optymalnego rozwiązania informatycznego.

-Projektują rozwiązania IT na podstawie zdefiniowania oraz analizy potrzeb klienta. 

-Stanowią łącznik pomiędzy klientem a programistami.

-Czuwają nad realizacją harmonogramu prac – zarządzanie projektami.

-Przeprowadzają wdrożenia systemów w firmach klientów.

-Aktualizują oraz modyfikują gotowe rozwiązania informatyczne w zakresie ustalonym wraz z klientem na podstawie jego potrzeb.

-Współpracują z zespołami tworzącymi oferty handlowe lub samodzielnie je tworzą.

W zależności od specyfiki firmy zadaniem konsultanta może być dbanie o sprawną wymianę informacji pomiędzy klientem, a programistami oraz informowanie o zmianach w wykonywanym systemie albo branie udziału w rzeczywistym tworzeniu rozwiązania. Tym, co zawsze powinno cechować konsultanta jest fachowa wiedza na temat omawianych z klientem zagadnień oraz rzeczowa obsługa. Ważne są zatem takie cechy osobowościowe konsultanta, jak empatia czy umiejętność słuchania. Są one kluczowe w trakcie definiowania potrzeb klienta i proponowania optymalnego rozwiązania IT.   

Opieka konsultanta

Decydując się na usługi danej firmy programistycznej, ważne jest zwrócenie uwagi na zakres opieki konsultanta. Wiele z dostępnych na rynku przedsiębiorstw nie oferuje kompleksowej pomocy, co wpływa na jakość współpracy i przygotowywanego rozwiązania. W Kamee zdajemy sobie sprawę, jak ważna jest relacja konsultanta i klienta. Dlatego dokładamy wszelkich starań, by osoby bezpośrednio stykające się z klientem były ekspertami w dziedzinie rozwiązań IT. Umożliwia to przeprowadzenie skutecznego zdefiniowania potrzeb oraz stworzenia makiety rozwiązania, która następnie trafia do programistów. W trakcie tworzenia systemu komunikacja klienta z konsultantem możliwa jest za pomocą różnorodnych kanałów: rozmów telefonicznych i na Skype, maili, udostępniania ekranu czy spotkań osobistych. Wierzymy, że w ten sposób każda potrzeba i wątpliwość klienta związana z usługą może zostać rozwiązana z pomocą aplikacji.

Opieka konsultanta nie kończy się jednak na tworzeniu oprogramowania. Swoje doświadczenie wykorzystuje on także w skutecznym wdrażaniu opracowanego rozwiązania w firmie. Szkolenia mogą mieć postać spotkań osobistych lub online. Nasi konsultanci mają za sobą wiele wdrożeń i wiedzą, na co zwrócić uwagę, by zakończyło się ono skuteczną adaptacją aplikacji w firmie i jej użytkowaniem przez lata.

Fachowa pomoc

Osobisty konsultant towarzyszy także w trakcie użytkowania aplikacji. W razie potrzeby rozbudowy oprogramowania o dodatkowe funkcjonalności, pomaga w ponownym zdefiniowaniu potrzeb oraz proponuje sposób realizacji wspólnie wypracowanych założeń. Dzięki temu dalszy rozwój aplikacji odbywa się płynnie i efektywnie, nie zaburzając pracy firmy.        

Czy w takim razie warto tracić czas na współpracę z konsultantem, który jest niekomunikatywny? W przypadku, gdy intencje klienta są źle odczytywane, a jego oczekiwania nie zostają spełnione, warto rozejrzeć się za inną firmą, której oferta oraz konsultanci dopasowują się do potrzeb osób zlecających wykonanie aplikacji. Stanowi to gwarancję skutecznej współpracy i efektywnego użytkowania aplikacji.

Maria Pruszyńska

 

Przeczytaj także
Umowa o świadczenie usług informatycznych
Dedykowany system CRM
Zarządzanie projektami IT
5 powodów, dlaczego warto aktualizować dane w CRM

Zobacz nasze realizacje

Aplikacja webowa dla firmy handlowej, kosmetyki, CRM, ERP, MES, Gdańsk





darmowe konsultacje