CRM na zamówienie krok po kroku





Zlecenie wykonania dedykowanego systemu CRM to decyzja, która wymaga starannego przemyślenia. Należy wziąć pod uwagę wiele kluczowych czynników, takich jak wielkość rozwiązania, funkcje systemu CRM, czas potrzebny na jego stworzenie oraz koszty. Nietrudno się pogubić, zwłaszcza jeśli rozmowy z firmą programistyczną rozpoczynają się bez odpowiedniego przygotowania. Dlatego warto już teraz zapoznać się z całym procesem tworzenia systemów CRM, aby móc świadomie wybrać najlepsze rozwiązanie dla swojego biznesu. Choć gotowe systemy CRM oferują wiele funkcji, jeśli zależy Ci na pełnej personalizacji, zdecydowanie warto rozważyć stworzenie własnego systemu CRM, który precyzyjnie dopasuje się do specyficznych potrzeb Twojej firmy.skontaktuj-sie-z-nami

CRM na zamówienie - od czego zacząć?

Rozważania nad wprowadzeniem dedykowanej aplikacji CRM do firmy powinny rozpocząć się od upewnienia, że żadne gotowe systemy CRM nie są w stanie sprostać rzeczywistym potrzebom Twojego zespołu. Innym rozwiązaniem jest wówczas indywidualny system CRM, który może efektywnie usprawnić działania w firmie, ponieważ zostanie precyzyjnie dopasowany do specyficznych wymagań i charakteru Twojego biznesu. Gdy już będziesz pewien tej decyzji, możesz przejść do definiowania obszarów, które ma usprawnić CRM na zamówienie. Ważne jest, aby skupić się na konkretnych wymaganiach wobec firmy programistycznej, zbierając jak najwięcej szczegółów. To ułatwi wybór odpowiedniego producenta i samo tworzenie systemu. Na tym etapie warto także zastanowić się, w jaki sposób zaawansowane zarządzanie zamówieniami może zwiększyć efektywność pracy oraz jak zautomatyzowany system CRM może usprawnić proces obsługi zamówień.

Twoi pracownicy, jako finalni użytkownicy rozwiązania, mogą być cennym źródłem informacji przy precyzowaniu potrzeb. To właśnie oni najlepiej wiedzą, co może ułatwić im codzienną pracę. Dlatego warto konsultować się z zespołami z różnych działów, pytać i rozmawiać, aby uzyskać pełny obraz ich potrzeb. Pracownicy z różnych stanowisk są świadomi, co zajmuje im najwięcej czasu i gdzie potrzebne są usprawnienia. Na tym etapie dobrze jest zastanowić się, które funkcje systemu CRM byłyby najbardziej przydatne i funkcjonalne. Nie musisz znać technicznych szczegółów dotyczących oprogramowania CRM.

Jeśli nie jesteś pewien, jakie rozwiązanie będzie dla Ciebie najkorzystniejsze, skontaktuj się z nami. Konsultanci Kamee pomogą Ci zdefiniować potrzeby i wybrać odpowiedni rodzaj oprogramowania, aby integracja systemu CRM przebiegła bezproblemowo.

Przeczytaj o 9 rzeczach, które trzeba wiedzieć przed spotkaniem z firmą programistyczną

Zakres funkcji w systemie CRM

Nie kieruj się jedynie tym, co gotowe rozwiązania CRM oferują w standardzie. Zawsze na pierwszym miejscu powinny być potrzeby Twojej firmy. Przykładowo, system CRM dostosowany do specyficznych wymagań może obejmować takie funkcje, jak zarządzanie klientami, wysyłanie SMS-ów i maili, w tym newsletterów, tworzenie ofert i cenników, a także automatyczne wiadomości e-mail do klientów lub partnerów. Oprócz tego może obsługiwać zamówienia, fakturowanie, tworzenie dokumentów, ankiety, raporty, statystyki, dashboardy i wiele innych elementów. Szczególnie istotna jest możliwość integracji z ERP oraz automatyzacja procesów biznesowych, ponieważ te aspekty są kluczowe dla efektywnego wsparcia codziennej działalności operacyjnej.

Moduł zarządzania zamówieniami może zawierać funkcje takie jak dodawanie zamówienia czy przekazanie zamówienia klientowi. Takie narzędzia umożliwiają pełne i kompleksowe zarządzanie zamówieniami, a także optymalizację całego procesu składania zamówień, co znacząco podnosi efektywność pracy zespołów operacyjnych.

Jak wybrać firmę programistyczną?

Specyfika rozwiązań tworzonych na zamówienie polega na ich unikatowości – Twoja aplikacja będzie czymś, co nigdy wcześniej nie zostało używane. Jakie to niesie za sobą konsekwencje? Na stronach internetowych firm programistycznych nie znajdziesz wersji demo ani nie będziesz w stanie zobaczyć, jak finalnie będzie wyglądało Twoje rozwiązanie. Jednak dotychczasowe realizacje mogą dać ogólny obraz wyglądu i funkcji systemów tworzonych przez dany zespół. Programiści Kamee mają na swoim koncie ponad 100 wdrożeń oprogramowania dla biznesu, a opisy oraz zrzuty ekranów wybranych projektów znajdziesz na naszej stronie internetowej. Dzięki temu możesz ocenić, jakiej klasy rozwiązania oferujemy, jak spełniają one oczekiwania naszych klientów i jaką charakteryzują się kompleksowością. Nasze doświadczenie obejmuje także stworzenie systemu CRM, gdyż zintegrowany system CRM wspiera zarządzanie relacjami z klientami oraz inne kluczowe procesy w firmach.

Poszukując odpowiedniego producenta rozwiązań dedykowanych, warto dokładnie przeczytać umowę, która zostanie zawarta między stronami. Należy zwrócić szczególną uwagę na:

  • Gwarantowane prawo własności – czy będziesz mieć wyłączne prawo własności do tworzonego rozwiązania, czy będziesz korzystać z niego na podstawie licencji?

  • Okres tworzenia rozwiązania – ile dni przewidziano na poszczególne etapy projektu? Co się stanie, jeśli terminy zostaną przekroczone?

  • Sposób uiszczania opłaty – czy płatność będzie dokonana w całości, czy w częściach? Kiedy należność ma być uregulowana?

  • Gwarancja – czy producent zobowiązuje się do naprawy usterek? Jaki jest czas reakcji od momentu oddania aplikacji?

Dobrze jest również zwrócić uwagę na możliwości systemu CRM, jego elastyczność, możliwości rozwoju oraz przyszłe aktualizacje systemu, które mogą okazać się kluczowe dla długoterminowego użytkowania aplikacji.

Sprawdź, co musi zawierać umowa z firmą programistyczną, aby Twoje interesy były chronione 

Wybrałem firmę programistyczną – co dalej?

Następnym krokiem jest projektowanie rozwiązania. W Kamee zajmuje się tym osobisty konsultant, który współpracuje zarówno ze zlecającym, jak i wszystkimi osobami zaangażowanymi po jego stronie. Konsultacje z finalnymi użytkownikami aplikacji pomogą stworzyć rozwiązanie w 100% dopasowane do potrzeb Twojej firmy. Na tym etapie tworzona jest makieta, która stanowi graficzne przedstawienie każdego modułu, na przykład moduł zamówienia. Omówiony zostaje także sposób działania aplikacji, poziomy dostępu, liczba użytkowników oraz wszystkie inne szczegóły kluczowe dla zaprojektowania oprogramowania, w tym możliwość integracji z innymi rozwiązaniami, które już funkcjonują w firmie, takimi jak system ERP, system zarządzania zamówieniami czy system zarządzania klientami. Nasi konsultanci poświęcą Ci tyle czasu, ile potrzebujesz, aby stworzyć projekt, z którego będziesz zadowolony.

Gdy makieta zostanie stworzona i zaakceptowana, następuje okres programowania. W zależności od rozmiaru i kompleksowości Twojej aplikacji już po 4 do 10 tygodni otrzymasz pierwsze moduły do testowania. Dzięki temu nie tylko szybko zostaną wychwycone wszystkie ewentualne błędy, ale także wdrożenie systemu CRM na zamówienie przebiegnie efektywniej. W Kamee Twój własny system CRM będzie testowany przez dwa niezależne zespoły, aby zapewnić pełną zgodność z makietą. Kiedy całe rozwiązanie będzie gotowe, zostaniesz o tym poinformowany.

Przeczytaj, jak wygląda przekazanie dedykowanej aplikacji klientowi

Dostałem informację, że mój CRM jest gotowy. Co teraz?

Po otrzymaniu informacji, że firma programistyczna zakończyła swoje prace, następuje moment finalnego przeglądu aplikacji, aby upewnić się, że zawiera ona wszystko, co zostało ustalone na etapie projektowania rozwiązania. Gdy potwierdzisz, że wszystko zostało wykonane zgodnie z planem, aplikacja zostaje zainstalowana na wskazanym przez Ciebie serwerze. Kolejnym krokiem jest wdrożenie rozwiązania. W zależności od oferty firmy programistycznej możliwe jest wsparcie techniczne oraz pomoc przy dostosowaniu aplikacji do specyficznych potrzeb Twojej firmy. Twój osobisty konsultant Kamee pomoże Ci przejść przez ten proces. Szkolenia online prowadzone za pomocą chata, Skype'a czy e-maili, a także spotkania osobiste, zagwarantują, że wszyscy użytkownicy systemu dokładnie poznają jego możliwości, co usprawni pracę i przyniesie zwrot z inwestycji w stworzenie aplikacji CRM.

Warto również pamiętać o terminach związanych z czasem realizacji projektu oraz o potencjalnych aktualizacjach systemu, które mogą być potrzebne w przyszłości, aby utrzymać pełną funkcjonalność. Dzięki elastyczności oraz integracji z systemem handlowym SaaS i innymi narzędziami, Twoje rozwiązanie CRM stanie się kluczowym elementem zarządzania firmą.

 

it-consultant

 



Przeczytaj także

Zalety i wady systemu dedykowanego
8 najczęstszych przyczyn konfliktów między klientem a firmą programistyczną
Kto powinien wdrożyć system CRM?
Jak przekonać pracowników do korzystania z systemu CRM?
Dowiedz się, jak skutecznie zaplanować harmonogram projektu IT

Zobacz nasze realizacje

Aplikacja webowa do zarządzania kursami – CRM / ERP/ BI – Genewa, Szwajcaria



Kontakt

Kamee Sp. z o.o.

30-147 Kraków, ul. Na Błonie 15/57
NIP: 677 240 70 93     REGON: 36524526200000     KRS: 0000633262



Send massage






darmowe konsultacje